معرفی
در سال 1971 یک مبتکر ژاپنی بر اساس بازی REVERSI اتللو را طراحی و ثبت تجاری کرد. این بازی با وجود عمر کوتاهش در ذهن علاقه مندان بازی های فکری سراسر جهان شهرت و محبوبیت روزافزونی ایجاد کرده است. جذابیت این بازی در این است که قواعدی بسیار ساده دارد، ولی استراتژی هایش پیچیده و عمیق است. نام بازی اتللو برگرفته از نمایشنامه شکسپیر نوشته شده در سال (5-1604) میباشد. زمینه و رنگ متضاد مهرههای بازی ناشی از شخصیتهای خیر و شر نمایشنامه است. بازی اتللو در رده اول بازی های فکری دنیا است که از تعدادی مهره با دو وجه رنگی و یک صفحه بازی تشکیل شده است. این بازی به صورت دو نفره انجام می شود.این بازی شامل یک سری مهره که یک طرف آن مهره ها رنگ روشن و طرف دوم آن رنگ تیره دارد می باشد .هر کدام بازیکنان یکی از این رنگ های روشن و تیره را برای بازی انتخاب می کند . هدف بازیکنان در بازی این است که رنگ مورد انتخاب آنها بر روی تخته دارای اکثریت تعداد باشد و از مهره های حریف بیشتر باشد. برای شروع، چهار مهره در وسط صفحه به صورت ضربدری، قرار می گیرند. مهره تیره بازی را آغاز می کند. مهره را جایی قرار دهید که یک یا چند مهره حریف را محاصره کند. یعنی مهره قرار داده شده تعدادی از مهره های حریف را بین مهره جدید و مهره هم رنگ شما در صفحه محاصره کند سپس مهره های محاصره شده را چرخانده و به رنگ مهره خود درآورید.این به معنی محاصره و تصاحب است. قرار دادن مهره در صفحه به صورت نوبتی انجام می گیرد. مهره جدید را فقط در محلی می توان قرار داد که مهره ای از حریف محاصره شود. به عبارتی مهره ای به صورت آزاد در صفحه نمی تواند وجود داشته باشد و همه مهره ها حتما در مجاورت مهره های دیگر هستند. در صورتی که یکی از بازیکنان در نوبت خود، مکانی برای محاصره حریف نداشته باشد و نتواند حتی یک مهره او را محاصره کند، در این صورت حرکت به حریف واگذار می شود. تا زمانی که امکان محاصره برایش ایجاد شود. در پایان بازیکنی که تعداد مهره های بیشتری روی صفحه بازی داشته باشد، برنده است.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.